Briž, kolima

Dan I - petak 17.april

Polazimo u 17:30 iz Cacka. Stvari su u gepeku jos od sinoc. Neizvesnost oko polaska Miki je razbila porukom da ce  firma uspeti da izdrzi celu nedelju bez nje. Problemi sa posla lagano nestaju kao svetla kamiona koga sam pretekao.
Prelazimo 325 km za nesto malo vise od 4 sata voznje (auto put je 570 dinara) i stizemo na Palic. Dobro poznat apartman (2400 din) i tisina - bas to nam je trebalo. Budim se par puta, noc nikako da prodje. Kad ce taj Briz? Prosle godine nam je izmakao na putu za Amsterdam. Zbog posla,naravno.
Ljubazna vlasnica nas budi kafom, ja nestrpljiv, Miki me prekorno gleda. Najzad polazimo.

Dan II -subota 18.april

Pumpa na granici, tocimo gorivo i kupujemo madjarsku vinjetu (1283 dinara). Granicu brzo prelazimo i u 7:30 smo u Madjarskoj. Auto put je ok, oko Budimpeste smo brzo prosli i posle 3 sata smo na bivsoj granici sa Austrijom. Dosipamo gorivo i lepimo vinjetu (8.7 evra). Suncan dan, povremene pauze, menjamo se za volanom i stizemo posle 620 km u Linc oko 13:30.
Hotel Turmfalke (dvokrevetna sa doruckom 64 evra, besplatan parking) se nalazi blizu auto puta ali na par minuta od glavne tramvajske linije.
Linc je lep grad i mozes dosta videti za 7 casova koliko smo proveli u laganoj setnji. Nova katedrala je najveca u Austriji, Schlossmuseum, Keplerova kuca, predivni trg Hauptplatz, Lentos Art Museum i Ars Electronica Center - moderna zdanja koji uvece svetle u raznim bojama , kaldrmisane ulice starog grada. Najjaci utisak na mene je ostavila tramvajska linija iz 1898 godine, koja iz centra vodi do Postlingberga, brda iznad grada.

Pruga ima 4140 metara, visinska razlika je 255 metara, a stanice i tramvaj su kao iz 19 veka. Karta za ovaj povratak u proslost je 6 evra a mi smo preko neta (odstampali kod kuce), uzeli dnevne karte po 9 evra a koje vaze i za ovu liniju i neogranicenu voznju po gradu od 24 casa.
Sa vrha je lep pogled na Linc i Dunav.

O da, zamalo da zaboravim - na brdu je jos jedna atrakcija za decu - vozic koji ide kroz super osvetljene tunele sa likovima iz bajki - Grottenbahn.

Dan III - nedelja 19 april

Polazimo u 8:00. Nekako smo se docepali auto puta - navigacija mi je praistorijska a bas joj nisu mnogo pomogle ulice sa barijerama za maraton koji se odrzavao tog dana, i  krenuli za Keln. Vreme je i dalje suncano. Miki je iskusan vozac a kako  u Nemackoj nema ogranicenja brzine ,bas brzo vozi. Nisam pomislio da cemo ovu deonicu preci brze nego sto sam planirao jer me je dugogodisnje iskustvo tome naucilo. Nailazak na iskljucenje za gradove i izgradnja novih traka auto puta stvaraju neverovatne zastoje. Ipak, kilometri se nekako nizu do nailaska na veliki udes. Nemci su obuceni za te stvari - vatrogasci i helikopter su vec tu, organizuje se izlaz sa puta za nas koji nismo blizu mesta nesrece i posle nekoliko kilometara seoskih puteva opet na banu.
U hotel Lorien u Kelnu, posle predjenih 726 km,  stizemo u 14:30. Dvokrevetna sa doruckom je 45 evra, parking garaza besplatna. Polozaj hotela po mojim merilima je idealan - 300 metara od auto puta i 100 metara od lakog metroa. Naravno, kratko osvezenje i pravac na stanicu. Tu sam doziveo prvo iznenadjenje  - na automatu za prodaju karata (karta  je 2.8 evra) nije radio slot za karticu!  Miki je imala novcice pa smo posle 20 minuta stigli na glavnu stanicu ispred Kolner Doma.
Keln je lep grad sa puno sadrzaja. Setaliste pored Rajne, kobasice i pivo, soping, muzeji i ponos grada - Kelnska katedrala.

Dan IV - ponedeljak 20.april

Polazimo iz hotela u 7:00. Sunce nas i dalje prati. Prelazimo 220 kilometara i stizemo u Antverpen oko 9:00. Izabrao sam parking kod zeleznicke stanice - u blizini je cuvena ulica Meir koja vodi do centra.

Bista slikara Davida Teniersa oznacava pocetak pesacke zone.
Antverpen je fanstastican grad. Katedrala koju opisuju kao cipku od kamena, fontana Silvius Brabo, Rubensov muzej (ne radi ponedeljkom), stamparija-muzej Plantin-Moretus,  predivne kuce, restorani i trgovi i najvaznije - suncan dan.
Pogled sa trga Groen na  katedralu Onze-Lieve-Vrouwekathedraal. Unutrasnjost katedrale krase i tri Rubensova dela.
Glavni trg Grote Markt krase gradska kuca i fontana  Brabo. U Belgiji je jos hladno, pa umesto vode, fontana nam prica legendu :
nekada davno, jedan div je naplacivao prelazak mosta na reci Scheldt. Buntovnicima koji nisu hteli da plate, div je odsecao saku i bacao u reku. Rimski vojnik Silvius Brabo je ubio diva ,odsekao mu saku i pobedonosno je bacio u reku.
Antwerp znaci  bacena saka.
Tvrdjava Het Steen. Napravljena je posle osvajackih pohoda Vikinga,smatra se za najstariji objekat u gradu, postoji i legenda o .....  Miki izbacuje podatke dok ja zamisljam Silviusa kako se bori sa divom.
Kuce podignute od gradskih esnafa na gradskom trgu docaravaju ekonomsku moc grada. Trg je izgoreo u 16 veku ali su kuce obnovljene.
Vreme brzo prolazi. Antverp nam se polako, ali sigurno, uvlaci pod kozu. Moramo dalje - kaze Miki. Nevoljno polazimo ka parking garazi.
Parking je bio 2.3 evra po satu a princip je svuda slican - automat ti da kartu na ulazu, moras da je cuvas :), a kad izlazis ubacis kartu, platis karticom ili kesom i imas 15 minuta fore da izadjes. Na nekim parkinzima prvi nivo je rezervisan za preplatnike - ako vidis na zidu registraciju, produzi dalje.
Polazimo za Briz  malo posle 14:00,   90 km auto puta (jedan deo je sa semaforima !!!) i oko 15:00 smo na cilju!
Briz !!!
Sta me je privuklo - Film In Bruges , izgradnja cevovoda za pivo koji ce eliminisati cuvene dostavne kamione, cokolada, kafic to be in Bruges       i famozni zid piva  , malo li je?
Smestaj je bio u B@B De Vijf Zuilen - 2 nocenja sa doruckom 160 evra, besplatan parking.

Nikad nisam bio u boljem smestaju - fantasticne sobe (nasa se zvala Romanticna), predivno dvoriste, pice dobrodoslice, svakoga dana na jastucima praline, poklon na odlasku, uz dorucak dobijas i kese da zapakujes visak hrane, jer i pored moje dobre volje da probam sve djakonije :) , nisam uspeo! Najvaznija je ljubav prema poslu koja se oseca kod vlasnice Zinet. Objekat je  3 -ci na listi najboljih B@B Belgije.
Posle 2 sekunde :) smo krenuli u obilazak. Pet Stubova (De Vijf Zuilen) je udaljen pola sata lagane setnje od centra. Postoje u okolnim ulicama cak 4 bus  linije  ali je u Brizu sve osim pesacenja, svetogrdje.
Za prvi susret sa Brizom smo izabrali stazu pored kanala.

Drugi smer ka gradu vodi do trga na kojem je spomenik slikaru Jan van Eyck - fanovi filma In Bruges, znaju da je jedna od scena snimljena na klupi iza biste a ljubiteljima slikarstva je ,verovatno, bitnija cinjenica da su on i brat naslikali remek delo  Jagnje Bozje u katedrali u Gentu.
Briz je poznat po cokoladi. Sta je lepse- spolja
ili mozda iznutra?
Tehnologija, nazalost nije jos sposobna da docara naljepsu stvar - ukus.
Belfry, 366 stepenika, 8 evra je karta.Pogled na Markt

Levo Burg a desno Rozenhoedkaai

Nastavljamo setnju. Razglednica Briza ,  Rozenhoedkaai - iz poznatog ugla.
Dan V - utorak 21.april
Budim se u 6 ,nestrpljiv da se vratim u grad. Fantastican dorucak, tanjiri,stoljnjaci,bokalcici u retro fazonu,topla cokolada i kafa odrzavaju toplotu na postoljima grejanim svecama - kakva zena! U 9 smo vec u gradu.Uspevam da nadjem sva  mesta gde je snimljen film a tek u voznji kanalima (8 evra, 40 minuta) vidimo i  cuvenog psa na prozoru!

Na glavnom trgu Markt je bista boraca za slobodu iz 13 veka - Jan Breydal and Pieter de Coninck

Tesko mi je napisati sta videti u Brizu - mi smo videli sve sto smo planirali. Da, crkva Onze lieve Vrouwekerk i Mikelandjelova Bogorodica sa Hristom (karta je 3 evra).Genijalno delo i jedno od par Mikelandjelovih radova van Italije.
Pivo - moja disciplina. Sanker u 2be je verovatno bio  iznenadjen mojim duplim narudzbinama - i tako vise puta :).

Dva dana su brzo prosli.Iako smo detaljno obisli grad, ostaje zal sto nismo ostali bar jos jedan dan.
Belfry je ponosno stajao na suncu a meni su noge pomalo klecale. Miki kaze da je to od piva.

Dan VI - sreda 22.april
Ginette trpezariju boji u zeleno - tanjiri,solje, bokali,escajg. Kakva zena! Na rastanku dobijamo poklon i sifru za novi buking sa popustom.
U 8:00 polazimo za Gent - 55 km i posle nepunih sat vremena smo u gradu. Prvi put menjam plan i parkiram se u garazi kod crkve Saint Michael (2.1 evro na sat)-morao sam  jer je navigacija  imala (ne)uobicajeni nastup ludila, pa sam isao na sigurno - do centra grada.Put do garaze mi objasnjava ljubazni policajac koji neverovatno lici na Tintina.
Gent je lep grad .Lezi na reci Leie.Poznate su ulice Korenlei i Graslei.Sant Bavo katedrala cuva delo brace Van Ejk Jagnje Bozje- usli smo sa bocne strane katedrale ,  tako da nismo platili karte (4 evra je karta).
 Omcu - strop, mozete videti na puno kafana - buntovni gradjani nisu hteli da finansiraju ratove   Karla V u 15 veku pa ih je on terao da polugoli i sa omcom oko vrata, idu po ulicama grada.
Stroppendragersi ili nosaci omci,  nadimak je kojim se hvale stanovnici Genta. Konopac i danas zivi kao simbol otpora svakoj tiraniji a  simpatican spomenik podseca na pobunjenike.
Beogradska ulica u Gentu je  deo crvene cetvrti a gubljenje vremena da je pronadjemo je deo mog neobjasnjivog ludila da u skoro svakom gradu trazim ulice posvecene nasoj zemlji.  Belfry je obnovljen i prelep. Nisam bas siguran u istrazivanja, ali ona kazu da su ulica Korenlei
i Graslei, najlepse na svetu.
Idemo dalje i oko 13:00 polazak za Brisel - 74 km ali velika guzva na ringu i stizemo oko 14:10. Apartman Mantra (180 evra za 2 nocenja i 20 evra parking) je moderan i blizu metro linije 5.
Mali odmor i za 20 minuta smo u centru. Vreme nas i dalje sluzi - sunce ,sunce,sunce.
Grand Place je i po danu
 i po noci  podjednako lep.
Pored lepog vremena prati nas i sreca. Belgijske masinovodje strajkuju i rade samo dve linije metroa - jedna je nasa.
Dan VII - cetvrtak 23.april
Ustajemo rano. Prethodni dan smo obisli gornji grad pa nam danas ostaje Atomijum i Mini Evropa (23.6 evra objedinjena karta).Oba mesta su zanimljiva ,mada moj glas pre ide Mini Evropi.Uzimali smo dnevne karte za metro (7.5 evra)

Brisel je lep grad i ima puno zanimljivivosti :Cinquantenaire park, EU cetvrt, Kraljevska Palata, muzeji Rene Magritte, Fine Arts,Automobila i drugi.Katedrala Saint Michhael and Gudula, Galeria Ravenstein ili vidikovac kod Palate pravde. Naravno Manneken Pis  pod obavezno.
 Jubel park (Cinquantenaire park) i Trijumfalni luk

Umesto manekena - manekenka:  Jeanneke Pis - grad stripa uzvraca udarac.

Dan VIII - petak 24.april
Polazimo u 7:15 za Nirnberg. Vreme je i dalje suncano.Navigacija radi a i putevi su dobro obelezeni tako da bez problema stizemo u Nirnberg posle malo manje od 7 sati voznje.Od Brisela smo presli 619 kilometara.
Hotel Fackelmann (78 evra dvokrevetna sa doruckom i 8 parking) je na ulazu u stari grad.Ista procedura -kraci odmor i krecemo u obilazak. Direrova kuca , fontane ,trgovi, suncani satovi. Sta mi se najvise svidelo osim kobasica i piva? Da ,fontana Ehekarussell - sto bi ja preveo kao A vrteska, vrti li vrti. Fontana je delo genijalnog Webera iz 1981 godine i prikazuje bracni zivot od prvih,vatrenih dana, preko iscrpljujucih svadji do samrtne postelje.Topla preporuka za one koji nisu u braku : nek vam ne pada na pamet da je detaljno gledate :)
 Heilig-Geist-Spital - bolnica i dom za starije, omiljen kod zaljublenika u fotografiju.
 Statua genijalnog prof. Webera - Brod budala.
Dan IX - subota 25.april
Povratak.
Posli smo u 7:15 a u Cacak stigli oko 21:30. Presli smo 1267 kilometara bez problema.Putarina kroz Vojvodinu je ista kao prvi dan - 570 dinara a vinjete za Madjarsku i Austriju vaze 10 dana.
Malo podataka o putu:
Da bi obisli  Linc, Keln, Antverpen, Briz, Gent, Brisel i Nirnberg, presli smo 3997 km.
Prosecna potrosnja - 7.67 litara na sto km.
Cene benzina u inostranstvu od 95 i 98 oktana su bile od 1.399 do 1.599 evra po litru.
8 nocenja - 560 evra
Benzin - 434 evra
Putarine - 29 evra
Prevoz po gradovima i parking garaze - 68 evra
UKUPNO hoteli,put,putarine i gradski prevoz  : 1091 evra
Umesto zakljucka: pred put me najvise brinulo vreme u Brizu - imali smo sunce bez kapi kise, ne samo tamo, vec svakog dana. Za proveru vremena smo pre puta, koristilli veb kameru na tgu u Brizu.
Kad ste vec tamo, mozete i da masete kao mi na donjoj slici. Mozda ce prolaznici pomisliti da ste malo odlepili ali ce vasi najdrazi biti veoma zadovoljni a mozda i zabeleziti fotku kao uspomenu :)

P.S. mi smo ova dva lika na razdelnici ulice :) .
April 2015 godine

YouTube

1 comment:

1. Sve pohvale za novi početak blogovanja. Samo napred nastavi tako. BRAVO!!!